martes, 16 de junio de 2009

Tulevane praktikant küsib, mina vastan

Minult on küsitud ka AIESEC-i praktika kohta Venetsueelas, taaskord avaldan ühe e-maili sisu, mis võib kellegile kasulik olla. Seda, kes neid küsimusi küsis ma loomulikult ei avalda...seega võivad teisedki mulle julgelt küsida ja oma kahtlustest Venetsueela asjus üle saada.

Praktikahuviline: 1. Sa mainid et V. linnad on ohtlikud. Kas mina (üksida reisiv heledapäine tüdruk) peaks pigem hoolikamalt kaaluma, kas sinna ikka minna, kui juba noormees tunneb, et pigem ei ole mõistlik õhtuti tänavatele minna? (Üldiselt olen julge ja iseseisev, aga ei ole tõesti väljaspool Euroopat reisinud).

Jurgen: Siin on palju teisigi heledapäiseid tüdrukuid käinud, midagi väga jubedat pole juhtunud, kui siis mõned murjamid vilistavad veidi ;). Tuleb lihtsalt ettevaatlik olla ja kõik peaks ok olema. Kindlasti kuula kohalike nõuandeid, olgugi et nad tihti liialdavad.

---

Praktikahuviline: Igal ühel on erinev kogemus, kuid kuidas oli sõprade leidmisega? Mul on töö kogemusi ja üksi XXX- sse tulemise kogemus (kus oli kerge omavanustega sotsialisseruda), aga sinna tööle minnes tundub, et mu kontaktid piirduvad keeltekooli õpilaste ja kolleegidega ? Kas võimalusi omavanustega suhelda on lihtne leida?

Jurgen: Välismaalastel on väga lihtne sõpru leida, eriti õpilaste seast. Kõik on sinuga väga kenad. Ainuke probleem on selles, et enamus sõprussidemeid on väga pealiskaudsed...kuna inimesed on siin lihtsalt selliseid. Peo ja tsillimisõpru leiad aga piisavalt :).

---

Praktikahuviline: Logus ühistranspordis reisimine ei ole vast probleemiks, aga ilma veeta elamine ? Kas see oli vast vaid ühekordne või korduv nähtus :D ?

Jurgen: Ilma veeta on päris karm. Mul kestis see probleem peaaegu terve aasta, vahel oli 4 päeva veeta, samal ajal oli teinekord 3 päeva järjest vett. Oleneb kus sa endale elamise saab. Caracases see vee probleem nii tervav ei ole kui näiteks Maracaibos. Sa ei kujuta ettegi, milline rõõm on end pesta kui vesi lõpuks tuleb :P.

---

Praktikahuviline: Olgu, nüüd on natuke pikaks läinud, aga kui olen ühendust võtnud WSI, CEVAZe või muu asutusega, siis tean veel paljusid spetsiifilisemaid küsimusi eri linnade ja töö kohata!

Jurgen: CEVAZ-is on alati palju õpilasi ja grupid on suured. Mina töötasin WSI-s mis on väiksem kool, kus klassis on 1-8 inimest (tavaliselt 1 :D). Neil on ka oma põnev meetod.

---

Praktikahuviline: Kas Cevaz on ainult Maracaibos või ka Caracases?

Jurgen: Cevaz on ainult Maracaibos (see Z seal lõpus tähendab Zuliat, maakonda kus asub Maracaibo)

---

Praktikahuviline: Ma tahaks natuke rohkem minna Caracasesse, samas tundub Maracaibo (Cevaz) hea tasuta klasside pooles, kõrgema palga ja mulle vist meeldiks rohkem, kui oleks piisavalt tööd/tegemist, mitte pidevalt ära jäetud klasse? (muidugi mul kogemus puudub ja ei tea mis tegelikult on.) Kas sa teaksid veel midagi kirjutada nende kahe kooli kohta?

Jurgen: Cevaz-is ei jää kunagi klasse ära, WSI Maracaibos jääb väga palju tunde ära. Võimalik, et WSI Caracases ei jää nii palju tunde ära, seda ma tõesti ei tea. Mulle endale meeldib Caracas rohkem kui Maracaibo, samas on CCS väga kallis ja ohtlik. Kui sa Caracasesse otsustad minna, siis peaks sul olema täiendavad rahalised vahendid, sest tavalise WSI palgaga on seal väga keeruline ära elada.

---

Praktikahuviline: Kuulsin et Zulias räägitakse teistsugust hisp. keelt (s-id sõna lõpus jäetakse ära ja tu asemel on vos, midagi veel ?) Kuidas sulle tundus?

Jurgen: Zulias s-se väga ära ei jäeta. Tu asemel on vahel vos, vormi vosotros ei eksisteeeri. Lisaks võib veel mainida, et nad ropendavad väga palju ning neid on teinekord täitsa naljakas kuulata.

---

Praktikahuviline: See, et mõlemad linnad on ohtlikud, sinna ei saa vist midagi parata, lihtsalt ise ettevaatlik olla..., aga ma arvan, et tahan pigem pealinna Caracasesse minna. Sa ka mainisid, et sulle see nats rohkem meeldis. Miks?

Jurgen: Miks mulle Caracas rohkem meeldib:

- Seal on suurlinna tunne, Maracaibo on nagu suur küla
- Caracasele on kõik lähemal, sealt on võimalik nädalavahetuseks randa/mägedesse minna
- Seal on rohkem üritusi ja välismaalasi
- Seal on ilusaid linnaosasid, kus on õdus vabal ajal (valges!!!) ringi kõndida
- Seal ei ole nii kuum kui Maracaibos

Miks mulle Caracas ei meeldi:

- seal on koguaeg 1 suur liiklusummik, kui sa kuskile metroo lähedale elama ei saa on väga tüütu liigelda
- Caracas on väga kallis linn
- Caracas on ohtlikum kui Maracaibo, statistika järgi olla seal ohtlikum kui Iraagis (aga ära muretse, kogu see suurem kuritegevus on linna ümbet getodes)

Miks mulle Maracaibo meeldib:

- Hea rahulik (võrreldes Caracasega)
- Ohutum kui Caracas

Miks mulle Maracaibo ei meeldi:
- Seal on ikka liiga palav
- Seal on väga igav

---

Praktikahuviline: Mis sa aravad, kui mulle midagi tõesti ei sobi, kas ma saaksin lepingu lõpetada ja vb isegi muu töö leida (muus keeltekoolis nt)? (mitte, et see mu plaan oleks, loodan et mul ikka igati meeldib ja sobib, aga igaks juhuks...)

Jurgen: Vähemalt Maracacibos on CEVAZ suurim keeltekool ja seal mingis teises koolis oleks suht keeruline tööd leida.

---

Praktikahuviline: või isegi, kui WSI palgast Caracases ei piisa, et seal vähe reisida, kas sa aravad et mul oles lihtne kuskil mujal paar ing keele tundi anda..?

Jurgen: WSI-ga on see jama, et nad on avatud 9-21, seega kui sulle satub rohkem õhtuseid vahetusi läheb keeruliseks see lisatundide organiseerimine. Üldse proovi kindlaks teha oma graafik....mõnele internile on päris jama graafik sattunud.


Mõnusat matchimist kõigile :)






No hay comentarios: